کاشت ریش و سبیل

یکی از عواملی که باعث افزایش زیبایی و جذابیت در مردان می شود، ریش و سبیل است. ریش و سبیل تاثیر زیادی در حالت صورت دارند و بسیار از زنان و مردان به آن علاقه دارند‌‌. بعضی از آقایان به صورت ژنتیکی ریش کمی دارند و یا دچار ریزش ریش می شوند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با نحوه کاشت ریش و سبیل، مزایا و کاربرد های آن آشنا کنیم بنابراین در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل یکی از روش هایی است که با انجام آن میتوانید ریش و سبیل دائمی داشته باشید. در عصر جدید داروها و محصولات مختلفی برای تقویت و تحریک رشد ریش تولید شده است اما هیچکدام از آنها نتیجه قابل تاییدی ندارد. برای کاشت ریش مانند کاشت مو، به تعداد مورد نیاز مو از بانک مو، استخراج می کنند و سپس روی صورت قرار می دهند.
پوست صورت نسبت به سر، حساس و نازک‌تر است به همین علت کاشت ریش و سبیل با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به کاشت مو، انجام می شود.

کاشت ریش و سبیل برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی به صورت ژنتیکی ریش نداد و افرادی که ریش کم حجمی دارند برای کاشت ریش و سبیل مناسب هستند. بسیاری از افراد نیز به دلیل سبک زندگی ناسالم و استفاده از مواد مضر برای ریش، دچار ریزش ریش می شوند، که با کاشت ریش می توانند آن را درمان کنند.

روش های کاشت ریش و سبیل

انواع روش های کاشت ریش و سبیل

همانطور که گفتیم کاشت ریش به روش های مختلفی انجام می شود که هر کدام از آنها مزایا و ویژگی خاصی دارند. برای انتخاب روش کاشت ریش و سبیل پزشک وضعیت ریش و بدن شما را بررسی می کند و سپس با توجه به آن، روش کاشت را انتخاب می کند. روش های کاشت سبیل و ریش، به طور کلی شامل موارد زیر است:

Fut

در روش Fut یک نوار مو، از بانک مو خارج می شود و سپس موی ریش و سبیل کاشته می شود. در این روش زخم بزرگتری روی سر ایجاد می شود اما به دلیل نحوه برداشت، می توانیم حجم زیادی از گراف را خارج کنیم و روی صورت کاشت انجام دهیم.

Fue

در این روش برخلاف روش های قبلی، زخم کوچکی روی بانک مو ایجاد می شود. دوره نقاهت این روش نسبت به سایر روش ها بسیار کوتاه است و سرعت بهبود آن بالاست. برای کاشت ریش و سبیل در روش fue از ابزار خاصی به نام میکروموتور استفاده می کنند.

Sut

برای کاشت ریش به این روش، از پیشرفته‌ترین ابزار ها استفاده می شود. استفاده از این ابزار ها باعث می شود تا فولیکول ها سالم خارج شوند و یک کاشت پرتراکم و ظریف ایجاد کرد. دور نقاهت این روش کوتاه است و احتمال ریزش ریش و سبیل بعد از این عمل کاهش پیدا می کند.

پیشنهاد مطالعه: کاش مو به روش SUT

نحوه کاشت ریش و سبیل

نحوه کاشت ریش و سبیل

این عمل در مراحل مختلفی انجام می شود که بهتر است پیش از کاشت ریش و سبیل با این مراحل آشنا شوید.

مشاوره و آزمایش

در اولین مرحله برای کاشت ریش باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و برای کاشت از آن مشاوره دریافت کنید. در این مرحله پزشک وضعیت بانک مو، ریش و سبیل شما را بررسی‌ می کند. سپس از شما آزمایش های خاصی گرفته می شود که در نهایت با بررسی نتایج آزمایش و وضعیت بدن و موی شما، روش مناسب کاشت ریش و سبیل برای شما انتخاب می شود.

طراحی ریش

پس از تایید و موافقت پزشک با کاشت ریش و سبیل، باید ریش خود را طراحی کنید. طراحی ریش با دستگاه و تجهیزات خاص مطابق با فرم صورت و سلیقه مراجعه کننده، طراحی می شود.

آماده شدن برای عمل

در مرحله بعدی باید برای عمل آماده شوید، به تغذیه خود دقت کنید و صبحانه سبک و سالم میل کنید. به حمام بروید و دوش بگیرید تا صورت مو و موی شما کاملاً تمیز باشد.

برداشت گرافت

برای انجام عمل کاشت ریش و سبیل ابتدا داروهای مخصوص و بی حسی به بدن مراجعه کننده تزریق می شود. سپس پزشک با استفاده از وسایل جراحی گرافت های مو را، از بانک مو خارج می کند.

کاشت ریش و سبیل

در این مرحله صورت را طراحی می کنند و داروی بی حسی به نقاط مد نظر تزریق می شود. پس از این مرحله گرافت های خارج شده با دقت بالایی روی صورت کاشته می شوند.

نتیجه کاشت ریش

برای مشاهده نتایج و تاثیر کاشت ریش باید کمی صبر کنید. بین سه هفته تا یک ماه پس از کاشت، ریش و سبیل های کاشته شده وارد فاز ریزش می شوند. بعد از اتمام این دوره، ریش و سبیل با سرعت بالایی رشد می کنند و تراکم بالایی دارند. بنابراین شما می توانید نتایج نهایی کاشت ریش و سبیل را پس از چند ماه مشاهده کنید.

مراقبت های بعد از مراقبت های بعد کاشت

مراقبت های بعد کاشت

پس از کاشت ریش و سبیل باید نکات خاصی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از کاشت ریش، دریافت کنید. این مراقبت ها شامل موارد زیر است.

حتماً به وعده های غذایی خود دقت کنید و از مواد مفید تغذیه کنید.
به نسخه پزشک خود توجه کنید و داروها، سرم، مکمل ها و…. که پزشک تجویز کرده را در زمان مناسب خود مصرف کنید.
صورت خود را با استفاده از شوینده های مخصوص، با ملایمت بشویید. پس از عمل تا چندین روز از انجام فعالیت های سنگین دوری کنید و به اندازه کافی استراحت کنید. تا سه بعد از عمل به هیچ عنوان از سونا، استخر و…. استفاده نکنید. هنگام استحمام از شوینده های مناسب استفاده کنید و روی صورت خود نخوابید.

پیشنهاد مطالعه: مراقبت های بعد از کاشت مو

بهترین کلینیک کاشت ریش و سبیل

فیبو کلینیک یکی از معتبرترین و بهترین کلینیک های زیبایی است. این کلینیک از پرسنل و پزشکان متخصص تشکیل شده است که هر کدام از آنها تجربه بالایی در رشته خود دارند. شما می توانید با مراجعه به سایت فیبو کلینیک به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید و نمونه های کاشت ریش و سبیل این کلینیک را مشاهده کنید.

نویسنده: دکتر محمد مسعود منصوری

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button