پاکسازی پوست صورت

یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توانید آلودگی های پوست خود را از بین ببرید، پاکسازی پوست صورت است. زمانی که پوست آلوده می شود تعداد جوش های صورت افزایش می یابد و می تواند باعث پیری زودرس شود. برای آشنایی با نحوه پاکسازی پوست و مزایای آن در این مطلب همراه ما باشید.

چرا باید پوست خود را پاکسازی کنیم؟

پاکسازی پوست صورت یکی روش مراقبتی محسوب می شود که با انجام دادن آن آلودگی، سلول های مرده پوست، چربی، عرق و غیره را م ی توان از بین برد. انجام دادن این روش باعث شادابی و نشاط پوست می شود و از پیری زودرس جلوگیری می کند. پاکسازی صورت باعث‌ افزایش جریان خون و آب رسانی پوست می شود که مزایای زیادی برای پوست دارد.
بهترین روش برای حفظ سلامتی پوست و مراقبت از آن پاکسازی‌ است و به همین دلیل باید به صورت مرتب پوست خود را، پاکسازی کنیم. برخی افراد از اهمیت پاکسازی پوست صورت باخبر نیستند و آن را نادیده می گیرند که به مرور زمان دچار جوش، آکنه و دیگر مشکلات پوستی می شوند.

مراحل پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست چگونه انجام می شود؟

این روش در مراحل مختلفی توسط متخصص پوست انجام می شود که به صورت زیر است:

پاکسازی سلول های مرده

قسمت سطحی پوست دارای سلول هایی به نام سلول های شاخی پوست، هستند. سلول‌های شاخی پوست به عنوان یک لایه دفاعی برای پوست عمل می کنند و اولین سد دفاعی پوست در برابر ویروس یا عوامل بیماری‌زا، سلولهای شاخی پوست هستند. به طور طبیعی در بدن هر فرد، هر ماه سلول های سطحی پوست از بین می روند و سلول‌های جدید جایگزین آنها می شود.
به این سلول‌های حذف شده، سلول‌های مرده می گویند که در اولین مرحله پاکسازی پوست صورت، سلول‌های مرده حذف می شوند.

پاکسازی چربی و آلودگی های پوست

چربی پوست باعث حفظ آب در پوست می شود و از خروج آن جلوگیری می کند. مقدار چربی در پوست باید کنترل شده باشد و افزایش آن بیش از حد لازم باعث بسته شدن منافذ پوست می شود.‌ بسته شدن منافذ پوست باعث به وجود آمدن جوش و آکنه می شود که برای درمان آن باید از محصولات مراقبتی استفاده کنید. در مرحله دوم پاکسازی پوست صورت، چربی و آلودگی های پوست توسط مواد و دستگاه های خاصی از بین می روند.

ماساژ صورت

یکی از مراحل پاکسازی پوست صورت در کلینیک ماساژ صورت است.‌ ماساژ صورت انواع مختلفی و به روش های متفاوتی روی پوست انجام می شود. ماساژ دادن پوست خون رسانی و آبرسانی را پوست افزایش می دهد. این مرحله با دقت توسط متخصص پوست انجام می شود و حس خوبی به پوستتان می دهد.

آبرسانی و تغذیه پوست

در مرحله آخر پاکسازی پوست صورت، پوست آبرسانی می شود. برای آبرسانی و تغذیه پوست از ماسک های مناسب صورت و انواع ویتامین‌ها استفاده میشود. آبرسانی پوست باعث افزایش شادابی پوست می شود و پوست شما را شفاف و جوانتر می کند.

مزایای پاکسازی پوست صورت

مزایای پاکسازی پوست صورت

همانطور که گفتیم پاکسازی پوست صورت مزایای بسیار زیادی برای پوست دارد که شامل موارد زیر است:

  • درمان منافذ باز پوست
  • افزایش جریان خون در صورت
  • درمان لکه های پوستی، جای جوش و آکنه
  • آبرسانی پوست
  • کنترل چربی پوست
  • جوانسازی پوست و…

مراقبت های پس از پاکسازی پوست صورت

برای گرفتن بهترین نتیجه از پاکسازی پوست صورت و ماندگاری آن باید مراقبت های لازم را پس از پاکسازی انجام دهید.

شست و شو

یکی از مهمترین مراقبت های بعد از پاکسازی صورت گرفته نحوه شستشوی صورت است‌. برای شستشوی صورت باید از شوینده های مناسب پوستتان استفاده کنید و‌ با استفاده از یک حوله تمیز به آرامی پوست خود را خشک کنید. پس از پاکسازی، پوست کمی حساس است به همین دلیل نباید از شوینده های قوی استفاده کنید. برای انتخاب شوینده صورت حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین شوینده مناسب پوستتان را به شما معرفی کند. هنگام شست‌وشو حتماً به توصیه های پزشک دقت کنید و با لطافت پوست خود شست‌وشو دهید.

استفاده از کمپرس یخ و کرم های ضد التهاب

پس از انجام پاکسازی‌ صورت، پوست صورت دچار التهاب و ورم می شود و کمی سوزش در پوست خود احساس می کنید‌.
یکی از راه های کاهش التهاب پوست، پس از پاکسازی پوست صورت استفاده از کرم های ضد التهاب است. این کرم ها ورم و التهاب پوست را کاهش می دهند و از کبود شدن آن جلوگیری می کنند‌‌. پس از پاکسازی پوست حتماً با توجه به نسخه پزشک خود، از این کرم استفاده کنید.
یکی دیگر از روش هایی که با انجام دادن آن می توانید التهاب پوستتان را کاهش دهید، کمپرس یخ است. برای استفاده از کمپرس یخ آن را درون یک دستمال، یا حوله تمیز قرار دهید و سپس برای قسمت های ملتهب شده پوست، استفاده کنید.

جلوگیری از ضربه

همانطور که گفتیم پس از پاکسازی پوست صورت، پوست حساس می شود به همین علت به هیچ عنوان نباید صورتتان را فشار یا خارش دهید.
دست زدن، ماساژ دادن پوست و…. فشار زیادی به پوست وارد می کند و می‌تواند باعث عفونت و افزایش التهاب در پوست شود. اگر پس از پاکسازی پوستتان دچار خارش شد، از آلوئه ورا و محصولات مراقبتی برای کاهش خارش استفاده کنید.

پرهیز از نور خورشید

نور خورشید حاوی اشعه های فرابنفش است که آسیب های زیادی به پوست وارد می کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پس از پاکسازی پوست صورت حتماً از کرم های ضدآفتاب، کلاه و عینک استفاده کنید. پس از عمل تا زمان بهبودی کامل پیشنهاد می کنیم در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از سونا، حمام بخار استفاده نکنید.

کلینیک پاکسازی پوست صورت

استفاده از محصولات مراقبتی پوست

برای ترمیم پوست بعد از پاکسازی حتماً از محصولات مراقبتی مانند کرم مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست خود استفاده کنید.

بهترین کلینیک پاکسازی پوست

همانطور که گفتیم پاکسازی پوست صورت از اهمیت بالایی برخوردار است و برای انجام آن باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. فیبوکلینیک یکی از بهترین کلینیک های تهران است که به صورت تخصصی خدمات درمانی و زیبایی، پوست و مو را انجام می دهد. شما می توانید در سایت و پیج اینستاگرام فیبوکلینیک خدمات این مجموعه مانند پاکسازی پوست، میکرونیدلینگ، کاشت مو و… را مشاهده کنید.

نویسنده: دکتر محمد مسعود منصوری

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button