مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

برای گرفتن بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم،‌ باید مراقبت های لازم را‌ انجام دهید. مراقبت از پیشانی و دور چشم بعد از جراحی یا درمان های زیبایی به شما در بهبود سریعتر و بهتر از جراحی کمک می کند. در این مقاله شما را با مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم آشنا می کنیم، بنابراین در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

استفاده از یخ

پس از تزریق بوتاکس در منطقه پیشانی و دور چشم، التهاب و کبودی ایجاد می شود. استفاده از یخ یا کمپرس سرد می تواند به شما کمک کند تا تورم را کاهش دهید و بهبود سریعتری داشته باشید. برای استفاده از این روش حتماً باید از قرار دادن یخ به صورت مستقیم روی پوست خودداری کنید و از یک پارچه نازک یا حوله استفاده کنید. سپس یخ را به مدت ده تا پانزده دقیقه در نواحی پوست که دچار التهاب شده، قرار دهید. پس از این مرحله‌ یخ را از روی صورتتان بردارید، به پوست استراحت دهید و پس از گذشت چند دقیقه دوباره از کمپرس یخ استفاده کنید‌.

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی

کرم یا ژل ضد التهاب

پزشک ممکن است یک کرم یا ژل ضد التهاب را به شما تجویز کند تا درد و التهاب را کاهش دهید. برخی از این محصولات حاوی مواد ضد التهابی مانند استروئیدها هستند که به شما کمک می کنند تا درمان سریعتری داشته باشید.

استفاده از کرم مرطوب کننده

پس از جراحی یا تزریق بوتاکس، پوست پیشانی و دور چشم ممکن است خشک و حساس شود. استفاده از یک کرم مرطوب کننده ملایم و بدون عطر می تواند به شما کمک کند تا پوستتان آبرسانی شود و سریعتر بهبود یابد.

پرهیز از آفتاب

برای مراقبت از چشم و پیشانی خود بعد از بوتاکس، نباید در معرض آفتاب و نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. نور آفتاب حاوی اشعه های فرابنفش است که برای پوست بسیار مضرر هستند.‌ همچنین قرار گرفتن در محیط های گرم مانند سونا، استخر و.. بعد از تزریق بوتاکس پیشانی تا زمان بهبودی کامل، ممنوع است‌.

مراقبت های بعد از بوتاکس دور چشم

رعایت توصیه‌های پزشک

هر عملی نیازمند مراقبت هایی می باشد که پزشک به بیمار آن ها را توصیه می نماید و اگر با دقت به آن ها عمل نمایید می توانید بهترین نتیجه را از عمل دریافت کنید. اما اگر به توصیه های پزشکتان به درستی گوش ندهید ممکن است عوارض های جانبی و مشکلات خاصی رخ بدهد که درمان آنها بسیار دشوار است.

پرهیز از لمس کردن

پس از انجام بوتاکس، توصیه می شود مناطق تزریق شده را به یک تا دو روز لمس نکنید. هنگام لمس کردن به مواد بوتاکس فشار می شود و می تواند باعث جا به جایی بوتاکس شود.

جلوگیری از فشار و ماساژ

هنگام شستشو صورت یا استفاده از کرم ها و محصولات مراقبتی پوست، بهتر است از فشار و ماساژ کردن مناطق تزریق شده خودداری کنید تا مواد بوتاکس جا به جا نشوند.

پرهیز از آرایش

در روز انجام بوتاکس و تا 24 تا 48 ساعت بعد از آن، بهتر است از استفاده از آرایش در مناطق تزریق شده خودداری کنید تا از تحریک یا خراشیدگی پوست جلوگیری کنید. پس از تزریق بوتاکس پوست حساس می شود و استفاده از محصولات آرایشی می تواند باعث ایجاد حساسیت شود.

پرهیز از ورزش های سنگین

پس از انجام بوتاکس، توصیه می شود فعالیت های ورزشی سنگین و تمریناتی که نیاز به فشار و تنش قوی صورت دارند، به مدت 24 تا 48 ساعت انجام ندهید. انجام دادن فعالیت‌ها و ورزش های سنگین به پوست فشار زیادی وارد می کند.

پرهیز از گرما و محیط های گرم

در طول 24 تا 48 ساعت بعد از بوتاکس، توصیه می شود از حمام گرم، سونا و استفاده از دستگاه های گرم مانند جکوزی خودداری کنید. محیط های گرم باعث‌ افزایش التهاب و تورم می شوند که دوره نقاهت را افزایش می دهند.

پوشش صورت

در صورتی که نیاز به بیرون رفتن در طول روز دارید، باید از یک کلاه یا عینک آفتابی با قابلیت محافظت از پوست صورت استفاده کنید تا از نور در برابر پوستتان محافظت کند.

نکات مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

پیگیری و ارتباط با پزشک

بعد از انجام بوتاکس، با پزشک خود تماس بگیرید و هرگونه سوال یا نگرانی خود را با او مطرح کنید. او می تواند شما را درباره مراقبت های خاص یا هر توصیه دیگری که برای شما مناسب است، راهنمایی کند. حتماً طبق نسخه و توصیه های پزشکتان از پوست محافظ کنید و نکات مهم را رعایت کنید.

استفاده از بانداژ

پزشک ممکن است بانداژ یا باند های فشاری را بر روی منطقه پیشانی و دور چشم قرار دهد. این کار به شما کمک می کند تا تورم را کاهش دهید و بهبود سریع تری داشته باشید.

مراقبت از زخم

یکی از مهمترین مراقبت ها بعد از تزریق بوتاکس، مراقبت از زخم است. پزشک ممکن است توصیه کند تا زخم ها را با دقت تمیز کنید و مراقبت کنید. همچنین، برای مراقبت از زخم باید از ضدعفونی کننده ها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

استراحت کافی

برای بهبود سریعتر، به بدن خود استراحت کافی بدهید. از فعالیت های سنگین و اضافی خود داری کنید.

پیروی از دستورات پزشک

حتماً دستورات و راهنمایی های پزشک را در مورد مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم رعایت کنید. اگر هرگونه سوال یا نگرانی دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

مشورت با پزشک

اگر بیماری زمینه دارید یا از داروی خاصی استفاده می کنید حتماً آن را به پزشکتلن اطلاع دهید. مصرف برخی از داروها مانند آسپرین و داروهای که خون را رقیق می کنند، قبل و بعد از تزریق بوتاکس ممنوع است.

پیشنهاد مطالعه: مراقبت های بعد از بوتاکس

بهترین کلینیک تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

برای تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم حتماً به یک پزشک و کلینیک معتبر مراجعه کنید. فیبوکلینیک یکی از بهترین کلینیک های تزریق بوتاکس در تهران است، این کلینیک خدمات خود شامل بوتاکس ابرو، بوتاکس پیشانی و دور چشم، زیر بغل و.. را با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان خود ارائه می دهد. پزشکان و
پرسنل این کلینیک تجربه بالایی دارند و در کار خود تخصص بالایی دارند. برای مشاهده نمونه کارهای این تیم و دریافت مشاوره رایگان با پزشکان متخصص، به سایت فیبوکلینیک مراجعه کنید.

نویسنده: دکتر محمد مسعود منصوری

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button