مراحل کاشت ابرو

امروزه یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی کاشت ابرو است‌. این عمل در مراحل مختلفی انجام می شود و زیبایی چهره را افزایش می دهد. در این مطلب قصد داریم شما را به صورت تخصصی با مراحل کاشت ابرو آشنا کنیم، بنابراین در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با مراحل کاشت ابرو

به طور کلی کاشت ابرو در شش مرحله انجام می شود که هر کدام از مراحل آن باید با دقت انجام شود. کاشت ابرو باعث جوانسازی پوست می شود و شما را جوانتر می کند. افرادی که ابروهای کم حجم دارند و فرم ابروهایشان با صورتشان مناسب نیست و افرادی که به صورت ارثی یا به دلایل مختلف دچار ریزش ابرو هستند برای کاشت ابرو مناسب هستند. آشنایی با مراحل کاشت ابرو شما را برای عمل کاشت ابرو آماده می کند و اطلاعات شما را افزایش می دهد. مراحل کاشت ابرو به ترتیب زیر است:

آشنایی با مراحل کاشت ابرو

1. مشاوره و برنامه‌ریزی

برای انجام این عمل در مرحله اول باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت بدن و ابروهای شما را بررسی کند.‌ پس از بررسی فرم ابرو و وضعیت آن با توجه به سلیقه و نیاز شما فرم ابروهایتان و حجم آن انتخاب می شود.‌ در این مرحله حتماً انتظارات خود را با پزشکتان در میان بگذارید تا پزشک بتواند با توجه به خواسته شما، کاشت ابرو را انجام دهد.‌

2. مرحله برداشت فلپ

در این مرحله پوست و مو از بانک‌ مو خارج می شود. برای اینکار ابتدا بانک مو استریل و ضد عفونی می شود و سپس با استفاده از تجهیزات خاصی با توجه به حجم ابرو، مو از بانک مو برداشته می شود.

3. جدا کردن مو از فلپ

فلپ برخلاف گرافت مو، دارای پایه عروقی است و برای کاشت ابرو باید موها از فلپ جدا شوند. در این مرحله برش های خاصی در فلپ ایجاد می شوند و در نهایت مو از فلپ جدا شده و برای کاشت آماده می شود‌‌.‌

طراحی فرم ابرو

4. طراحی فرم و شکل ابرو

پس از دریافت مشاوره و آموزشهای پیش از عمل، فرم و شکل ابروها توسط پزشک طراحی می شود. در این مرحله پزشک با توجه به اعضا و فرم صورت، خطوط خاصی را روی صورت ایجاد می کند. سپس با توجه به این خطوط و سلیقه مراجعه کننده شکل و فرم ابرو را طراحی می کند. طراحی شکل و فرم ابرو به صورت دستی توسط پزشک، یا با استفاده از روش های مدلسازی سه بعدی در کلینیک انجام می شود.

5. کاشت ابرو

در آخرین مرحله از مراحل کاشت ابرو پزشک موهای آماده شده را در ابرو با توجه به خواب موهای ابرو و تراکم آن کاشت می کند‌. به زاویه ای که موهای ابرو در آن جهت قرار می گیرند خواب ابرو می گویند.
خواب موهای ابرو، در قسمت های مختلف آن متفاوت است و موهای جدید ابرو باید در زاویه خواب طبیعی ابروها نصب شوند. جهت کاشت ابرو طبیعی باید با خواب ابرو طبیعی و جهت رشد موهای طبیعی ابرو یکسان باشد تا کاشت کاملاً طبیعی دیده شود.

مراقبت‌های پس از کاشت ابرو

یکی از مهمترین مراحل کاشت ابرو مراقبت های پس از کاشت است. انجام دادن این مراقبت تاثیر زیادی در نتیجه کاشت ابرو دارند به همین دلیل برای گرفتن بهترین نتیجه از کاشت ابرو، باید مراقبت های زیر را انجام دهید.‌

جلوگیری از برخورد آب

پس از کاشت ابرو تا چند روز نباید آب به ابروهایتان برخورد کند. هنگام شست و شوی صورت و دوش گرفتن نباید ابروهایتان خیس یا مرطوب شود. به طور کلی تا سه روز بعد از کاشت ابرو نباید حمام یا شنا کنید.

استفاده از مرطوب‌کننده‌ها

بعد از کاشت ابرو ممکن است پوست ابرو رطوبت خود از دست بدهد و خشک شود، به همین دلیل پزشک با توجه به نوع پوستتان مرطوب‌کننده تجویز می کند.

پرهیز از ماساژ و لمس کردن ابرو

تا زمان بهبودی زخم ها به ابروهایتان دست نزنید و آن را ماساژ ندهید. همچنین هنگام خواب و در طول روز به وضعیت سرتان دقت کنید و به هیچ عنوان تا یک خم نشوید. هنگام خواب بالشت را طوری قرار دهید که سرتان بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد.

پرهیز از آفتاب

به صورت مستقیم در معرض آفتاب قرار نگیرید و تا جای ممکن از آفتاب دوری کنید.

اجتناب از فعالیت های سنگین

تا یک روز بعد از کاشت ابرو باید استراحت کنید و هیچ فعالیتی انجام ندهید. همچنین انجام دادن ورزش و فعالیت های سنگین تا یک هفته بعد از جراحی ممنوع است.

مطالعه بیشتر: مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

دوره نقاهت کاشت ابرو چقدر است؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است و مانند تمام جراحی‌ها دوره نقاهت دارد. دوره نقاهت کاشت ابرو سه روز است که نسبت به سایر عمل‌های زیبایی بسیار کوتاه است. یکی از دلایل محبوبیت عمل کاشت ابرو، دوره نقاهت کوتاه و درمان سریع آن است. پس از اتمام این دوره شما می توانید به راحتی فعالیت های روزمره خود را انجام دهید.

نتیجه کاشت ابرو چه زمانی رویت می شود؟

عوامل مختلفی مانند مراقبت های بعد از عمل و نوع عمل، در مدت زمان نتیجه کاشت ابرو تاثیر دارند. اما به طور کلی می توان شش ماه بعد از کاشت ابرو نتایج آن را مشاهده کرد. همچنین نتیجه نهایی کاشت پس از یک سال رویت می شود.

کاشت ابرو در چه سنی مناسب است؟

به طور کلی افراد بالای 18 سال می توانند کاشت ابرو و مو را انجام دهند. اما پیشنهاد می کنیم تا بیست و پنج سالگی این عمل را انجام ندهید، زیرا پس از هجده سالگی الگوی ریزش مو مشخص می شود و نوسانات هورمونی کاهش پیدا می کند.

بهترین کلینیک کاشت ابرو

همانطور که کاشت ابرو در مراحل مختلف و روش های متفاوتی صورت می گیرد که مزایای زیادی دارد. هر یک از مراحل کاشت ابرو اهمیت بالایی دارند و در نتیجه نهایی کاشت ابرو تاثیر گذار هستند. به همین دلیل برای کاشت ابرو باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. فیبوکلینیک یکی از بهترین کلینیک های کاشت ابرو در تهران است که از بهترین پرسنل و پزشکان متخصص تشکیل شده است. این کلینیک در حوزه خدمات زیبایی پوست و مو فعالیت می کند و شما می توانید با مراجعه کردن به سایت فیبوکلینیک، نمونه کارهای کاشت مو و ابرو را مشاهده کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده: دکتر محمد مسعود منصوری

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button