ماندگاری کاشت مو

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان ریزش مو، طاسی سر و کم پشتی مو کاشت مو است. کاشت مو به روش های مختلفی انجام می شود که هر یک از این روش‌ها ویژگی و مزایای خاصی دارد. کاشت مو نسبت به سایر روش‌های درمان ریزش مو، ماندگاری بالایی دارد و در ادامه مطلب می‌خواهیم میزان ماندگاری کاشت مو را بررسی کنیم، بنابراین با ما همراه شوید.

کاشت مو چقدر ماندگاری دارد؟

طبق تحقیقات و آزمایشات انجام شده کاشت مو یک روش دائمی برای درمان ریزش و کم‌ پشتی موها است. ماندگاری کاشت مو بسیار بالا است و با انجام‌ این عمل می توانید زیبایی و اعتماد به نفس خودتان را افزایش دهید.‌

عوامل ماندگاری کاشت مو

عوامل تاثیرگذار در ماندگاری کاشت مو؟

عوامل مختلفی در طول عمر و ماندگاری کاشت مو نقش دارند و می توانند باعث افزایش یا کاهش، طول عمر کاشت مو شوند‌. این عوامل به طور کلی شامل: کیفیت مو، نوع مو، ژنتیک، سن مراجعه کننده و. ‌…. است که در ادامه مطلب هر یک از آنها را به صورت تخصصی بررسی‌ می کنیم.

کیفیت مو

ویژگی هایی مانند ضخامت، بافت، ساختار مو و….. در ماندگاری کاشت مو تاثیر دارند. پزشک متخصص باید با توجه میزان ریزش مو و حجم منطقه مورد نظر برای کاشت، تراکم مو ها و نقاطی که قرار است پیوند بخورد را انتخاب کند‌.

ژنتیک

بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی دچار ریزش مو و طاسی می شوند که بهتر است برای درمان آن کاشت مو انجام دهند. نتیجه کاشت مو در این افراد متفاوت است و ماندگاری کاشت مو در افرادی که به صورت ژنتیکی دچار ریزش مو شده‌اند فرق دارد. ژنتیک افراد تاثیر زیادی در ماندگاری کاشت مو و نتیجه آن دارند زیرا ژن های هر فرد است که نوع مو، میزان ریزش و ضخامت آن را تایید می کند.

روش کاشت مو

کاشت مو امروزه به روش های مختلفی انجام می‌شود که هر کدام از این روش‌ها ویژگی های خاصی دارند. همچنین روش کاشت مو در ماندگاری کاشت مو تاثیر دارد به همین دلیل برای کاشت مو در هر فرد باید با توجه به وضعیت بدن و موی آن، بهترین روش را انتخاب کرد. به طور کلی روش های امروزی و پیشرفته ماندگاری بیشتری نسبت به روش های قدیمی دارند‌.

مهارت و تخصص جراح

یکی دیگر از مهمترین عامل های تاثیرگذار در ماندگاری کاشت مو، میزان تخصص و مهارت جراح است‌.‌ جراح نقش مهم و تأثیرگذاری در نتیجه عمل و ماندگاری آن دارد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که برای کاشت مو، حتما به یک دکتر حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید‌. توصیه دوم برای پیدا کردن پزشک ماهر این است که حتما نمونه کارهای کاشت او را مشاهده و سپس تصمیم بگیرید.‌

بانک مو

یکی دیگر از عواملی که ماندگاری کاشت مو تاثیر مستقیم دارند، بانک مو است. هرچه بانک مو پر تراکم تر و ضخیم و قوی باشد، ماندگاری کاشت مو افزایش پیدا می کند.

مصرف دارو

پس از کاشت مو پزشک دارو های خاصی را به مراجعه کنندگان خود تجویز می کند. مصرف این داروها باعث‌ افزایش سرعت بهبودی و کاهش دوره نقاهت می شود و همچنین در ماندگاری کاشت مو تاثیر دارد.

نکات مهم برای افزایش ماندگاری کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

برای گرفتن بهترین نتیجه از کاشت مو و کاهش دوره نقاهت خود باید مراقبت های های بعد از کاشت مو را انجام دهید‌. انجام دادن مراقبت های بعد از کاشت مو باعث افزایش بهبودی زخم ها و بخیه ها میشود و همچنین ورم را کاهش می دهد.

سبک زندگی

پس از کاشت مو باید تا چندین ماه نکات و مراقبت های خاص را رعایت کنید و از سیگار، مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی، خوردن غذاهای نامناسب و….. پرهیز کنید.‌ سبک زندگی، تغذیه و فعالیت های روزمره شما تأثیر زیادی در روند کاشت مو و ماندگاری آن دارد.

رشد موهای جدید بعد از کاشت مو

بین دو تا شش هفته بعد از کاشت مو، موها شروع به ریزش می کنند که این عمل کاملاً طبیعی است. سپس بعد از چند ماه می توان رشد مو های جدید را مشاهده کرد که این موها، ماندگاری بالایی دارند و دچار ریزش نمی شوند. به طور کلی شش ماه زمان می برد تا تغییرات را در رشد موهای جدید مشاهده کرد و در نهایت پس از گذشت یکسال می توانید نتیجه دائمی و اصلی کاشت مو را مشاهده کنید. ماندگاری کاشت مو در تمام افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی مانند: جنس مو‌، سن، میزان ریزش مو، سبک زندگی و….. تاثیر دارد.

مطالعه بیشتر: مراقبت های بعد از کاشت مو

افزایش ماندگاری کاشت مو

چگونه ماندگاری کاشت مو را افزایش دهیم؟

عوامل مختلفی وجود دارند که با رعایت کردن و انجام دادن آنها می توانید ماندگاری کاشت مو را افزایش دهید‌‌. یکی از این عوامل مصرف درست و به موقع داروها است. داروهایی که پزشک تجویز می کند از بروز عوارض جانبی مانند عفونت، جلوگیری‌ می کنند و در نهایت باعث افزایش ماندگاری کاشت مو می‌شوند.

بعد از چه مدت زمان می توان نتایج نهایی کاشت مو را دید؟

بعد از کاشت مو به علت شوک بدن در بین هفته های سوم یا چهارم، ریزش مو شروع می شود. پس از گذشت چند ماه، بین ماه سوم تا پنجم موها شروع به رشد می کنند. در نهایت، در اواخر ماه پنجم سی درصد از رشد مو را می توان مشاهده کرد. نتایج نهایی کاشت مو هم پس از یکسال دیده می شود.

پیشنهاد مطالعه: هزینه کاشت مو

بهترین زمان برای کاشت مو

زمان کاشت مو تاثیر زیادی در ماندگاری کاشت مو دارد به همین دلیل پیشنهاد میشود برای افزایش ماندگاری، گرفتن بهترین از کاشت مو تا ۲۵ سالگی صبر کنید. سن ۲۵ سالگی بهترین سن برای کاشت مو است که می توانید برای کاشت اقدام کنید.‌ برای کاشت مو حتماً به یک کلینیک معتبر مانند فیبوکلینیک مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. فیبوکلینیک یکی از بهترین کلینیک های زیبایی در تهران است، که انواع خدمات درمانی و زیبایی پوست و مو را انجام می دهند. این کلینیک از بهترین پزشکان و متخصصان پوست و مو تشکیل شده است که هر کدام از آنها، مهارت بالایی در حوزه خود دارند‌. شما میتوانید نمونه کاشت مو فیبوکلینیک را در سایت مشاهده کنید و به صورت رایگان از مشاورین این تیم، مشاوره دریافت کنید.

نویسنده: دکتر محمد مسعود منصوری

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button