عوارض کاشت مو

کاشت مو یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است که در بین بانوان و آقایان بسیار محبوب است. این عمل علاوه بر مزایای خاص خود دارای عوارض کاشت مو است که در این مطلب می‌خواهیم شما را با این عوارض آشنا کنیم. بنابراین در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

ورم سر بعد از کاشت مو

تورم، ورم بعد از کاشت مو یکی از رایج‌ترین عوارض کاشت مو است که بلافاصله بعد از جراحی آغاز می شود و پس از سه تا پنج روز می توان آن را به صورت واضح مشاهده کرد.
اکثر افرادی که کاشت مو انجام داده اند در ناحیه جلوی سر، دچار تورم شدید می شوند. برای کاهش ورم و التهاب که یکی از طبیعی ترین عوارض کاشت مو است، پزشک داروهای ضد التهاب به شما تجویز می کند که باعث‌ کاهش تورم می شود. همچنین شما می تواند برای کاهش ورم و جلوگیری از کبودی در چشم و صورت از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس یخ نقش چشمگیری در کاهش ورم و تورم دارد، برای استفاده از آن کمپرس را به هیچ عنوان به صورت مستقیم روی پوست قرار ندهید و ابتدا آن را درون یک دستمال ضد عفونی شده بپیچید. همچنین برای کاهش ورم باید در حالت مناسب بخوابید و تمام نکاتی که پزشک گوشزد کرده را رعایت کنید.

عوارض بعد از کاشت مو

خونریزی  پوست سر

پوست سر دارای عروق خونی زیادی است به همین دلیل ممکن است پس از کاشت دچار خونریزی شوید که یکی از عوارض کاشت مو، است. هنگام خونریزی برای توقف آن باید با استفاده از گاز استریل، منطقه ای که دچار خونریزی شده را فشار دهید. برای پیشگیری و جلوگیری از ایجاد خون‌ریزی حتما داروهایی که مصرف می کنید‌ را به پزشکتان رعایت کنید. مصرف برخی داروها مانند؛ آسپرین باعث کاهش غلظت خون می شوند که در صورت ایجاد خونریزی بسیار خطرناک است.

پیشنهاد مطالعه: مراحل کاشت مو

عدم تقارن کاشت مو

یکی از کارهایی که پزشک متخصص پوست و مو، موظف است برای کاشت مو انجام دهد، کاشت مو به صورت متقارن در سر است. زمانی که برای کاشت مو به یک کلینیک غیر تخصصی و نامعتبر مراجعه کنید ممکن است که، علامت گذاری ها نادرست انجام شود و در نهایت بین دو طرف سرتان تقارن وجود نداشته باشد. بنابراین در صورتیکه به یک کلینیک یا پزشک غیر متخصص و حرفه ای مراجعه کنید ممکن است با چنین عوارضی، برخورد کنید.

فولیکولیت

یکی دیگر از عوارض کاشت مو فولیکولیت است که به التهاب فولیکول مو می گویند. فولیکولیت یکی از عوارض کاشت مو محسوب می شود که در نهایت باعث‌ ایجاد عفونت‌، آسیب فیزیکی یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی می شود. این عوارض در افراد مختلف متفاوت است و می تواند به صورت التهاب خفیف یا جوش های پراکنده روی سر دیده شود.‌
در صورتی که بین دو تا سه ماه، بعد از عمل کاشت مو دکتر فولیکولیت شده اید برای درمان میتوانید از کمپرس آب گرم و پمادهای آنتی بیوتیک استفاده کنید.

مشکلات بعد از کاشت مو

پوسته پوسته شدن پوست

یکی دیگر از عوارض کاشت مو که در بین یک تا دو روز بعد از کاشت مو دیده می شود، پوسته پوسته شدن سر است.‌ به طور کلی در اغلب موارد پوسته های سطح اپیدرم، خشک و خطرناک نیستند و پس گذشت هفت تا ده روز از بین می روند. شما می توانید بعد از گذشت دو روز از کاشت مو سرتان را بشویید و در این هنگام پوسته های ایجاد شده از بین می روند. همچنین استفاده از مرطوب کنند نقش مهمی در کاهش پوسته ها دارند. اگر پوسته های سر بین نه تا ده روز پس از کاشت مو ادامه داشت از کمپرس یا بخار برای درمان کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مراقبت های بعد از کاشت مو

اضطراب و استرس

عوارض کاشت مو یکی از بزرگترین دغدغه های افرادی است که با ریزش مو و طاسی سر درگیر هستند. استرس و اضطراب خود به تنهایی نقش زیادی در نتیجه عمل کاشت مو دارد به همین دلیل بهتر است استرس خود را کاهش دهید. کاشت مو یکی از روش های جراحی است که مانند تمام جراحی‌ها دارای عوارض خاصی است. اما عوارض کاشت مو نسبت به سایر روش‌ها کمتر است و یک روش برای جایگزینی و ترمیم موهای از دست رفته محسوب می شود. برای کاهش عوارض جانبی کاشت مو حتماً به یک کلینیک و پزشک معتبر و با تجربه مراجعه کنید.‌

درد

از آنجایی که کاشت مو یک روش جراحی است بنابراین یکی از عوارض های طبیعی آن درد است.‌ درد یکی از اصلی عوارض کاشت مو است که در مردان و زنان دیده می شود. در بین روشهای کاشت مو، روش FUT با درد بیشتری همراه است. در روش FUT کاشت مو به صورت برداشت یک نوار انجام می شود. مدت زمان جراحی‌ کاشت مو به طور کلی طولانی است و به همین دلیل مراجعه کنندگان پس از عمل کاشت مو با درد عضلانی مواجه می‌شوند‌. برای کاهش درد پزشک دارو های خاصی را تجویز می کند که با مصرف کردن آنها می توانید، درد را کاهش دهید. حتما دارو‌های تجویز شده را در وقت تایید شده به تعداد گفته شده مصرف کنید.

درد کاشت مو

سکسکه بعد از کاشت مو

جالب است بدانید که سکسکه یکی از عوارض کاشت مو است و نسبت به عوارض دیگر کاشت مو کمتر دیده می شود. بروز سکسکه تنها در چهارصد از افرادی که کاشت مو انجام داده اند، دیده می شود. این عوارض در حین عمل یا مدت کوتاهی بعد از عمل دیده می شود و در صورت عدم درمان، بین دو تا سه روز طول می کشد.

خارش

یکی از عوارض طبیعی که بعد از کاشت مو دیده می شود احساس خارش در بانک‌ مو و نقاط کاشت مو است. روند بهبودی زخم های جراحی از دلایل اصلی احساس خارش است و همچنین می تواند به استفاده از ماینوکسیدیل نیز باشد. برای درمان و کاهش خارش پزشک داروهای خاصی مانند؛ آنتی هیستامین را تجویز می کند.

پیشنهاد مطالعه: هزینه کاشت مو

کاشت مو بدون عوارض در تهران

همانطور که گفتیم کاشت مو مانند تمام جراحی‌های دیگر با عوارض خاصی همراه است اما میزان مهارت و تخصص پزشک نیز در این عوارض نقش دارد. اگر پزشک از تخصص کافی برخوردار نباشد می تواند عوارض جانبی دیگری برای شما ایجاد کند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای کاشت مو در تهران به یک کلینیک معتبر، مانند فیبوکلینیک مراجعه کنید.