دلایل ریزش ابرو

ابروها یکی از ویژگی‌های ظاهری مهم صورت هستند و نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره ایفا می‌کنند. شکل ابروها می‌تواند تاثیر زیادی بر ظاهر چهره داشته باشد. برخی از بانوان و آقایان به دلایل مختلفی دچار ریزش ابرو می شوند که زیبایی و اعتماد به نفس آن‌ها را کاهش می دهد. در این مقاله می خواهیم شما را با دلایل ریزش ابرو آشنا کنیم بنابراین در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

آشنایی با دلایل ریزش ابرو

به طور کل ریزش مو و ابرو می تواند به دلایلی مختلفی صورت بگیرد، بهتر است زمانی که دچار این مشکل شدیم سریعا از آن جلوگیری نماییم تا شدت آن بیشتر نشود. بعضی از مواردی که ممکن است باعث ریزش مو ابرو شوند عبارتند از:

1. کاهش سطح هورمون ها: تغییرات در سطح هورمونها مانند هورمون تیروئید و هورمونهای جنسی ممکن است باعث ضعف ریشه موهای ابرو شده و ریزش آنها را افزایش دهد.

2. استفاده از محصولات آرایشی مضر: استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی که حاوی مواد شیمیایی هستند ممکن است به موهای ابرو را آسیب بزنند و منجر به ریزش ابرو شوند.

3. رژیم غذایی سالم: داشتن تغذیه نامناسب، مخصوصاً کمبود ویتامینها و مواد معدنی می‌تواند به سلامت موهای ابرو آسیب بزند و ریزش آنها را افزایش دهد. تغذیه مناسب و سلام نقش مهمی در سلامتی و قوام موها و ابروها دارد.

4. استفاده از داروها: مصرف برخی از داروها مانند داروهای شیمیایی درمانی ممکن است عوارض جانبی مثل ریزش موهای ابرو داشته باشند.

5. عوامل استرس: استرس ممکن است تأثیر منفی بر سلامت موهای ابرو داشته باشد و به ریزش آنها منجر شود. علاوه بر سلامت مو ها استرس می تواند تاثیر منفی بر روی بدن انسان بگذارد.
6. بیماریهای پوستی: برخی بیماری های پوستی مانند قارچ‌ها یا التهابات موقتی می‌توانند به ریزش ابرو منجر شوند.

7. ژنتیک: عوامل ژنتیک نیز می‌توانند یکی از دلایل ریزش ابرو باشند. اگر در خانواده شما ژن ریزش ابرو وجود داشته باشد، ممکن است به صورت ژنتیکی به شما نیز منتقل شود.

پیشنهاد مطالعه: مراقبت های بعد از کاشت ابرو

تشخیص این علائم بسیار دشوار است و با استفاده از آزمایشات خاصی انجام می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر دچار ریزش ابرو شده اید هرچه سریعتر به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا با بررسی ابرو و آزمایشات لازم، دلایل ریزش ابرو در شما را تشخیص دهد. پزشک پس از تشخیص علت ریزش ابرو بهترین راه درمان را برای شما انتخاب می کند.

عوامل موثر بر ریزش ابرو

تاثیر ژنتیک بر ریزش ابرو

ژنتیک تاثیر زیادی بر ریزش ابرو دارد و همچنین شکل و فرم ابروها را تعیین می کند . ویژگی‌هایی مانند ضخامت، فرم، و مکان قرار گیری ابروها ممکن است به عنوان نتیجه‌ای از ویژگی‌های ژنتیکی ارث برده شوند. هر فردی ژنتیک منحصر به فرد خود را دارد و این تفاوت‌ها ممکن است در ظاهر ابروها نمایان شود. هرچند که ژنتیک نقش مهمی در تعیین ریزش ابرو دارد، اما عوامل محیطی نیز می‌توانند تأثیر گذار باشند. به مثال، استفاده از محصولات آرایشی مضر و شمیمایی و… ممکن است بر روی شکل و جلوه ابروها تأثیر بگذارد.

نقش تغییرات هورمونی بر ابرو

تغییرات در سطح هورمون‌ها می‌تواند یکی از دلایل ریزش ابرو باشد. به طور مثال: افزایش هورمون‌های استروژن (هورمون زنانه) یا تغییر میزان هورمون‌های تیروئید و انسولین ممکن است باعث ریزش ابرو شوند. تغییرات هورمونی در دوران بارداری نیز ممکن است باعث ریزش موهای بدن، ابروها، یا حتی تغییر در شکل ابروها شود. همچنین، تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی می تواند تغییراتی در ظاهر و ضخامت ابروها ایجاد کند. با این حال، این تأثیرات بین افراد مختلف متفاوت است وبه ویژگی‌های ژنتیکی هر فرد نیز بستگی دارد. با مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو و انجام آزمایشات هورمونی می توانید از میزان هورمون های بدن و تغییرات آن‌ها مطلع شوید.

عوامل ریزش ابرو

نقش ویتامین ها و مواد معدنی در ریزش مو

ویتامین ها و مواد معدنی نقش مهمی در سلامت و رشد موها دارند و کمبود آنها می تواند یکی از دلایل ریزش ابرو محسوب شود. ویتامین های A، C، D، E، آهن، زینک و پروتئین می‌توانند به سلامت موها کمک کنند. کمبود مواد غذایی می‌تواند باعث ریزش موها و موهای ابرو شود. از طرف دیگر، مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب، شیرینی، یا تغییرات ناپایدار در وزن نیز ممکن است تاثیر منفی بر سلامت موها داشته باشد. بنابراین برای جلوگیری از ریزش مو و داشتن موهای سالم باید به رژیم غذایی خود نیز دقت کنید‌.

نقش دارو های شیمیایی بر ریزش ابرو

مصرف برخی داروها می تواند روی رشد موها و ریزش آنها تاثیر بگذارد. برخی از داروها مانند داروهای شیمی‌ درمانی باعث افزایش ریزش مو و ابرو می شوند. این دارو ها می توانند روی موهای تاثیر بگذارند و یکی از عوارض جانبی مصرف این داروها، ریزش ابرو و مو است. در صورتی که پس از مصرف داروهای خود دچار ریزش مو می شوید به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت ممکن، داروی دیگری را جایگزین کند.
برخی داروها مانند: دارو‌های ضد تشنج یا ضداضطراب و.‌.. می توانند ریزش ابرو را متوقف کنند و باعث‌ افزایش رشد ابرو شوند. امروزه داروهای مختلف و راه های درمانی مختلفی برای ریزش ابرو وجود دارد. این داروها با توجه به دلایل ریزش ابرو در مراجعه کننده تجویز می شوند و با تاثیر گذاشتن بر نقاط مختلف بدن می توانند رشد ابرو را افزایش دهند.

پیشنهاد مطالعه: کلینیک کاشت ابرو

کلینیک درمان ریزش ابرو

بهترین کلینیک برای درمان ریزش ابرو

همانطور که گفتیم عوامل و دلایل مختلفی در ریزش ابرو نقش دارند که برای درمان ریزش ابرو در ابتدا باید این دلایل را تشخیص دهید و سپس برای درمان آن اقدام کنید. فیبوکلینیک یکی از بهترین کلینیک های زیبایی در تهران است که خدمات درمانی و زیبایی را برای پوست و مو ارائه می دهد. این کلینیک دارای بهترین پزشکان متخصص و پرسنل است که می توانند علت ریزش ابرو را تشخیص دهند و آن را درمان کنند.‌ شما می توانید از مشاوران فیبوکلینیک به صورت رایگان برای درمان ریزش ابرو و تشخیص علت آن، مشاوره دریافت کنید و سپس برای درمان اقدام کنید. این کلینیک از بهترین دستگاه ها و تجهیزات برای درمان و خدمات کاشت ابرو استفاده می کند به همین دلیل می توانید با اطمینان کامل به فیبوکلینیک مراجعه کنید.

نویسنده: دکتر محمد مسعود منصوری

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button