بوتاکس زیر بغل

یکی از بهترین‌ روش‌ها برای کاهش میزان تعریق، تزریق بوتاکس زیر بغل است.‌ دز ناحیه زیر بغل تعداد زیادی از غددهای عروقی وجود دارند به همین دلیل میزان تعرق در این ناحیه بیشتر است. برای آشنایی با نحوه‌ تزریق بوتاکس و مزایای تزریق آن، در ادامه‌ی با ما همراه شوید.

بوتاکس زیر بغل چیست؟

تزریق بوتاکس یکی روش درمانی برای کاهش میزان تعرق در زیر بغل است که توسط سازمان غذا و بهداشت آمریکا این روش تایید شده است. جالب است بدانید که با تزریق بوتاکس زیر بغل هشتاد درصد از میزان تعرق کاهش پیدا می کند. این مواد روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارند و با کنترل کردن سیستم عصبی، میزان عرق را کاهش می دهد.

تزریق بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیربغل چگونه تزریق می شود؟

تزریق بوتاکس بسیار سریع و تنها در یک جلسه انجام می شود‌. برای استفاده از بوتاکس ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا شرایط بدن، هورمون و پوست شمارا بررسی کند‌‌. در صورت تأیید پزشک زمان جلسه بوتاکس تعیین می شود و باید در ساعت مشخص شده به مطب پزشک مراجعه کنید.
پس از ورود به مطب باید لباس هایتان را خارج کنید و روی صندلی مخصوص دراز بکشید. در مرحله بعدی باید دستانتان را پشت سرتان قرار دهید تا پزشک با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، ناحیه زیربغل را استریل کند. سپس پزشک با استفاده از خودکار نقاطی از پوست که باید بوتاکس در آن تزریق شود را علامت می زند. و در مرحله آخر بوتاکس زیر بغل در نقاط مورد نظر تزریق می شوند.

قیمت بوتاکس زیر بغل

هزینه ترزیق بوتاکس زیر بغل برای افراد مختلف یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین عامل های موثر در قیمت بوتاکس، برند بوتاکس می باشد. این محصول توسط برند های متفاوتی تولید می شوند که کیفیت و قیمت آنها متفاوت است.
دومین عامل تأثیر گذار در قیمت بوتاکس، میزان و مقدار بوتاکس است. هر چه میزان تعرق بدنتان بیشتر باشد باید حجم بیشتری از بوتاکس را تزریق کنید که قیمت آن نیز افزایش می یابد. مهارت و تخصص پزشک در هزینه تزریق و نتیجه آن تأثیر زیادی دارد.

پیشنهاد مطالعه: بوتاکس پیشانی

قیمت بوتاکس زیر بغل

مراقبت های قبل از بوتاکس

  • اگر بیماری خاصی دارید یا دارو مصرف می کنید حتماً باید آن را به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف برخی داروها مانند آسپرین و سایر رقیق کننده های خون پیش از بوتاکس ممنوع است. این داروها با رقیق کردن خون سرعت بهبودی شما را کاهش می دهند و باعث‌ طولانی شدن دوره نقاهت می شوند. بنابراین حتماً داروهایی که مصرف می کنید را به پزشکتان اطلاع دهید تا به توجه به شرایط بدنتان تصمیم بگیرید. مصرف این دارو باید از چند روز پیش از تزریق قطع شود.
  • اصلاح کردن، شیو و لیزر کردن زیر بغل از چهار روز قبل از بوتاکس ممنوع است. این کار‌ها باعث نازک شدن پوست می شوند که در نهایت پوست هنگام تزریق، حساس می شود.
  • مصرف نوشیدنی های الکلی، استعمال دخانیات و سیگار قبل از تزریق بوتاکس زیر بغل ممنوع است.
  • همانطور که گفتیم تزریق بوتاکس زیر بغل بسیار سریع انجام می شود و درد بسیار کمی دارد. در این روش بیهوشی و بی حسی صورت نمی گیرد، اما اگر آستانه تحمل درد پایینی دارید می توانید پیش از تزریق بوتاکس با مشورت پزشک خود، از پماد های بی حسی موضعی مانند لیدوکایین استفاده کنید.

مراقبت های بعد بوتاکس زیر بغل

  • بعد از تزریق بوتاکس به زیر بغل خود دست نزنید و فشار وارد نکنید‌. مواد برای جذب شدن به زمان نیاز دارند یه همین خاطر اگر به آن دست بزنید یا فشار وارد کنید امکان جا به جایی آن وجود دارد‌. جابه‌جایی و حرکت بوتاکس زیر بغل می تواند به سایر بافت های بدن آسیب وارد کند.
  • برای جلوگیری از حرکت بوتاکس و ثابت ماندن آن، پیشنهاد می کنیم که پس از تزریق به مدت چهار ساعت کمتر از دستتان استفاده کنید.
  • انجام فعالیت های سنگین و فعالیت های ورزشی تا دو روز پس از تزریق ممنوع است. همچنین از انجام دادن حرکات کششی و فعالیت هایی که جریان خون و دمای بدن را افزایش می دهند باید جلوگیری کنید. فعالیت های سنگین مانند ماساژ می توانند باعث حرکت بوتاکس شوند. تا یک روز پس از بوتاکس زیر بغل نباید از مواد شیمیایی و انواع دئودرانت استفاده کنید.
  • همچنین اپلاسیون و اصلاح کردن زیر بغل تا دو روز بعد از تزریق بوتاکس ممنوع است.
  • پیشنهاد می کنیم بعد از تزریق بوتاکس تا دوازده ساعت ویتامین‌ E مصرف نکنید.
  • گرفتن دوش آب گرم تا یک روز پس از تزریق ممنوع است. همچنین بعد تزریق تا دو روز نباید به سونا، استخر بروید و شنا کنید‌.

ماندگاری بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل چقدر ماندگاری دارد؟

همانطور که گفتیم تزریق بوتاکس تا هشتاد درصد میزان تعرق را کاهش می دهد، اما این روش به صورت دائم نمی تواند میزان تعرق بدن را کاهش دهد. ماندگاری بوتاکس زیر بغل بین چهار تا دوازده ماه است و پس از گذشت این زمان باید برای ترمیم آن اقدام کنید. برند و نحوه تزریق بوتاکس تأثیر زیادی در ماندگاری آن دارد، همچنین با انجام دادن مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس می توانید ماندگاری آن را افزایش دهید.

لیزر پس از تزریق بوتاکس

بعد از بوتاکس زیر بغل به مدت یک هفته نباید لیزر انجام دهید. پس از یک هفته می توانید از روش های درمانی الکتریکی مانند لیزر، میکرودرم ابریژن و….. استفاده کنید.

بهترین کلینیک تزریق بوتاکس زیر بغل

همانطور که گفتیم بوتاکس زیر بغل مزایای بسیار زیادی برای پوست دارد برای تزریق این مواد حتماً به یک پزشک ماهر مراجعه کنید. مهارت و تخصص پزشک تاثیر زیادی در نحوه تزریق بوتاکس و نتیجه آن دارد. فیبوکلینیک یکی از بهترین کلینیک های زیبایی در تهران است که انواع خدمات زیبایی و درمانی، پوست و مو را به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت فیبوکلینیک از مشاور رایگان تیم استفاده کنید و نمونه‌ کار های تیم را مشاهده کنید.‌

نویسنده: دکتر محمد مسعود منصوری

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button