مزایا و معایب کاشت مو در تابستان

بهترین روش ها برای درمان ریزش مو و افزایش حجم مو، کاشت مو است. کاشت مو امروزه به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، افزایش سن، کم‌ پشتی موها، طاسی سر و….. انجام می شود. این عمل را بهتر است در بهترین فصل کاشت مو انجام دهید تا بهترین نتیجه را از کاشت دریافت کنید. دز ادامه مطلب می خواهیم شما را با بهترین زمان کاشت مو آشنا کنیم، بنابراین در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بهترین زمان کاشت مو چه فصلی است؟

کاشت مو در هر فصلی مزایای و معایب خاصی دارد و شما می توانید در تمام فصل های سال برای انجام این عمل، اقدام کنید. قبل از انجام کاشت مو حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا با توجه به وضعیت مو و بدنتان بهترین روش را برای کاشت مو و بهترین زمان را تعیین کند.
پس از کاشت مو، موهای پیوند شده حساس و آسیب پذیر می شوند بنابراین باید به آنها توجه کنید و از آنها مراقبت کنید.
هنگام تابستان پوست سر و موهای آن در معرض مستقیم نور خورشید و اشعه فرابنفش قرار می گیرند. اشعه های فرابنفش از خورشید منتشر می شوند و می توانند آسیب زیادی به پوست و مو وارد کنند‌. همچنین این فصل بسیار گرم است و گرما میزان تعرق را در پوست و مو افزایش می دهد. به همین دلیل می توان گفت که فصل های گرم مانند تابستان برای کاشت مو مناسب نیستند و بهترین فصل کاشت مو محسوب نمی شوند‌.

بهترین فصل کاشت مو

رشد مو در تابستان بیشتر است یا زمستان؟

طبق تحقیقات انجام‌شده سرعت رشد مو در فصل های مختلف سال متفاوت است. در فصل های گرم مانند تابستان سرعت رشد موها بسیار بالا است و سریعترین میزان رشد را دارند. برخلاف تابستان، در پاییز موها دچار ریزش می شوند و بیشترین مقدار ریزش مو در پاییز اتفاق می افتد. در فصل بهار موها به طور متوسط دچار ریزش می شوند. پیشنهاد می کنیم که در فصل بهار موهایتان را کوتاه کنید تا در تابستان رشد بی نظیر آنها را مشاهده کنید.

مزایا کاشت مو در تابستان

همانطور که گفتیم برخی از پزشکان به دلیل افزایش میزان تعرق و گرما، تابستان را به عنوان بهترین فصل کاشت مو قبول ندارند. اما بسیاری از افراد کاشت مو در تابستان را ترجیح می دهند. در این فصل افرادی که شاغل یا محصل هستند می توانند به خوبی استراحت کنند و دوران نقاهت خود را بدون استرس و با استراحت کامل سپری کنند‌. این دلایل باعث شده که میزان متقاضیان کاشت مو در تابستان افزایش پیدا کند‌. همچنین سرعت رشد مو در تابستان زیاد است و باعث می شود تا بتوانید نتیجه بهتری را از کاشت مو دریافت کنید.
به دلیل گرما و افزایش دما، در تابستان میزان گردش خون نسبت به فصل های سرد مانند زمستان، افزایش پیدا می کند.

معایب کاشت مو در تابستان

علاوه بر مزایا، فصل تابستان معایب زیادی برای کاشت مو نیز دارد. در این فصل به دلیل گرما و افزایش دما ممکن است عرق سوز شوید و پوست خشک شود. میزان تابش نور خورشید در تابستان به حداکثر می رسد و ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید.
استفاده از کلاه برای مراقبت در برابر نور خورشید، تعرق را در پوست سرتان افزایش می دهد و می تواند باعث ایجاد قارچ و مشکلات پوستی شود‌‌.
در فصل تابستان به دلیل افزایش تعرق باید به صورت مرتب حمام بروید. استحمام و شست و شوی زیاد سر باعث از بین رفتن چربی طبیعی سر می شود که به پوست سر و مو آسیب می رسانند.
اگر قصد دارید کاشت مو را در فصل تابستان انجام دهید حتما تا دو هفته بعد از کاشت از خورشید و محیط های گرم دوری کنید تا بدنتان عرق نکند. همچنین رفتن به استخر و سونا تا زمان بهبودی کامل ممنوع است.

 

کاشت مو در تابستان

مزایا کاشت مو در زمستان

آب و هوا زمستان در شهرهای مختلف کشور متفاوت است اما معمولا یخ زدگی و برف را می توان در اکثر شهر ها، در زمستان مشاهده کرد. در زمستان نور خورشید کم است و دمای هوای سرد و پایین می باشد. هوای سرد میزان تعریق را در بدن کاهش می دهد بنابراین نیازی به استحمام مکرر در این فصل ندارید. همچنین در فصل زمستان دچار عرق سوختگی نمی شوید، این عوامل باعث می شوند تا سرعت روند بهبودی شما افزایش پیدا کند و دوره نقاهت کاهش یابد.
از این رو فصل زمستان به عنوان بهترین فصل کاشت مو شناخته شده است. همچنین در زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی مسافرت کمی اتفاق می افتد و تعداد دفعات خروج از خانه کاهش پیدا می کند.
اگر جراحی کاشت مو را در بهترین فصل کاشت مو انجام دهید، نیازی نیست که نسبت به برخورد نور خورشید و آفتاب سوختگی نگران باشید. همچنین شما می توانید از کلاه استفاده کنید تا از ورود سرما به پوست سر جلوگیری کنید. در زمستان به دلیل خارج نشدن از خانه، سر کمتر در معرض آلودگی قرار می گیرند.

معایب کاشت مو در زمستان

اگر چه زمستان به عنوان بهترین فصل کاشت مو شناخته می شود، اما کاشت مو در این فصل معایب و عوارض خاصی نیز دارد. یکی از معایب کاشت مو در زمستان این است که به دلیل تفاوت دما ممکن است ترمیم زخم ها دشوار شود. همچنین سرما و باد و باران و… می تواند باعث ایجاد عفونت و مشکلات پوستی شوند که باید از آنها جلوگیری کنید.
اگر چه برخی از پزشکان بهترین فصل کاشت مو را زمستان می دانند، اما توصیه می کنند که در صورت کاشت مو در زمستان به مدت ۵ روز در خانه بمانید و از خانه خارج نشوید.

مزایا و معایب کاشت مو در زمستان

سخن پایانی

همانطور که گفتیم در این مقاله شما را با بهترین فصل کاشت مو و مزایای و معایب کاشت مو در هر فصل آشنا کردیم. بهترین فصل کاشت مو برای هر فرد با توجه به شرایط بدنی هر فرد و نوع پوست و موهای آن متفاوت است‌.
بهترین فصل کاشت مو با توجه به نوع پوست و موی آن تعیین می شود بنابراین برای انتخاب زمان کاشت مو پیشنهاد می کنیم با پزشک متخصص مشورت کنید. شما می توانید برای انتخاب بهترین فصل کاشت مو به صورت رایگان از مشاورین فیبوکلینیک، مشاوره دریافت کنید و سپس برای بررسی وضعیت مو و بدنتان به کلینیک مراجعه کنید.

نویسنده: دکتر محمد مسعود منصوری

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button