کاشت مو به روش پی آر پی

یکی از جدیدترین روش های برای جوانسازی و تحریک بافت های پوست، پی آر پی می باشد. در این روش اجزای خون با استفاده از دستگاه و فرآیند های خاصی، از یکدیگر جدا می شوند و سپس به نقاط مورد نظر تزریق می کنند‌. این روش مزایا و کاربرد های بسیار زیادی دارد، که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

پی آر پی چیست و چه نکاتی دارد؟

در این روش چند سی سی از خون بیمار گرفته می شود و با استفاده از سانتریفیوژ بخش های خون از یکدیگر جدا می شوند. در مرحله بعدی با استفاده از کیت های خاص، غلظت پلاکت را افزایش می دهند. غلظت پلاکت در این مرحله سه یا پنج برابر مقدار اولیه افزایش می یابد. تزریق این محلول به قسمت های مختلف بدن باعث تحریک و جوانسازی بافت های آسیب دیده در نواحی مختلف می شود. از عمل پی آر پی می توان برای جوانسازی بافت های صورت، گردن، دست، سر، سینه و….. استفاده کرد. تزریق این محلول بین نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه، زمان می برد. در این روش بیماران درد زیادی را احساس نمی کنند، اما برای برخی افرادی می توان از بی حسی موضعی استفاده کرد. تعداد جلسات پی آر پی توسط پزشک تایید می شود و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مشاوره رایگانمزایای پی آر پی

همانطور که گفتیم در این روش از خون خود فرد استفاده می شود بنابراین امکان انتقال بیماری در این روش وجود ندارد. این روش بی خطر است و عوارض جانبی ندارد. طول و ماندگاری این روش نسبت به سایر خدمات زیبایی بسیار بالا است. این روش بدون هیچگونه جراحی انجام می شود و هزینه آن پایین است.
در بعضی از روش های جوانسازی پوست، بیماری های عفونی و حساسیت به وجود می آید. اما در این روش ممکن نیست که شما دچار بیماری های عفونی و حساسیت شوید. برای تزریق این مواد، پوست و ناحیه مورد نظر برای تزریق با استفاده از داروهای خاصی ضد عفونی می شوند. این روش بسیار آسان انجام می شود و درد زیادی به همراه ندارد. به همین دلیل برای تزریق این محصول به داروی بی حسی نیاز نیاز نداریم.

مزایای پی آر پی

کاربرد های پی آر پی

این روش کاربرد های بسیار زیادی دارد که در ادامه مطلب آنها را بررسی می کنیم. افزایش رشد مو: یکی از مهمترین کاربرد های این روش افزایش رشد مو می باشد. برای جلوگیری، متوقف کردن ریزش مو‌ و کاهش التهاب پوست می توان این عمل را انجام داد. با تزریق محلول غلیظ شده در این روش به پوست سر، می توان میزان ریزش مو را کنترل کرد و کاهش داد. همچنین این درمان باعث افزایش تراکم و ضخامت مو می شود.

کاشت مو: جالب است بدانید که از این روش برای کاشت مو نیز استفاده می کنند‌. برای کاشت مو با /پی آر پی، این محلول را به ناحیه مورد نظر برای کاشت تزریق یا اسپری می کنند. استفاده از این محلول در مراحل کاشت مو مزایای بسیار زیادی دارد. تزریق یا اسپری کردن این محلول باعث می شود تا سرعت بهبودی زخم ها و کاشت گرافت ها افزایش پیدا کند. محلول پی آر پی می تواند زخم های بزرگ و کوچک را درمان کنند به صورتی که هیچ اثری از آنها باقی نماند. همچنین در برخی موارد برای افرایش سرعت رشد مو، پس از کاشت مو از پی آر پی استفاده می کنند که تاثیر چشمگیری در سرعت رشد مو دارد.

درمان گودی و تیرگی زیر چشم: از دیگر کاربرد های این روش می توان به درمان گودی و تیرگی زیر چشم اشاره کرد. با استفاده از پی آر پی گودی و تیرگی زیر چشم از بین می روند و سلول های جدید در آن ساخته می شوند. همچنین با استفاده از این روش می توان خطوط پنج کلاغی که در کنار چشم ایجاد می شوند را از بین برد و چروک های پوست را درمان کرد.

ترمیم بافت: یکی از کاربرد های ویژه و مهم پی آر پی ترمیم بافت است. با استفاده از این روش می توان، آسیب های عضلات، رباط و تاندون را ترمیم کرد. همچنین برای کاهش التهاب پوست و ورم پوست می توان، از این روش استفاده کرد.

مراقبت های بعد از پی آر پی

مراقبت های پی آر پی

برای گرفتن بهترین نتیجه از این عمل در فیبوکلینیک باید نکاتی را رعایت کنید.‌ مراقب های قبل و بعد از انجام این عمل، شامل موارد زیر است که با انجام‌ دادن ها می توان سرعت بهبودی را افزایش داد و بهترین نتیجه را از این عمل دریافت کرد. همچنین انجام دادن این مراقبت ها باعث افزایش ماندگاری این روش می شود.

مراقبت های قبل از عمل قبل از انجام پی آر پی

حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت پوست و موی شما را بررسی کند. اگر به مواد خاصی حساسیت دارید، یا از دارو استفاده می کنید حتماً آن را به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف بعضی از داروها می تواند در روند این عمل اختلال ایجاد کند، به همین علت باید برای مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید. از دوهفته قبل از عمل مصرف کافیین و چربی را کاهش دهید، مصرف کافیین و چربی باعث افزایش جریان خون می شود‌. در طول روز به اندازه آب بنوشید و حتماً از دو روز قبل پی آر پی مصرف آب را افزایش دهید.

مراقبت های بعد از عمل PRP

تا یک روز بعد از این عمل، نباید آب به منطقه تزریق شده برخورد کند. پس از انجام این عمل به هیچ عنوان آرایش نکنید و از محصولات آرایشی استفاده نکنید. مصرف دارو هایی مانند آسپرین، تا دوهفته پس از پی آر پی ممنوع است همچنین، تا یک ماه پس از این عمل مصرف کورتون ممنوع است. برای کاهش التهاب و تورم پس از این عمل، پیشنهاد می کنیم حتماً از کمپرس یخ استفاده کنید. استفاده از سونا و استخر پس از این عمل تا زمانی که پزشک اطلاع دهد، ممنوع است و باید از آن خودداری کنید.برای مراقبت از پوست خود و تسریع روند بهبودی، در معرض مستقیم آفتاب قرار نگیرید و حتماً از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

بهترین کلینیک برای پی آر پی

همانطور که گفتیم پی آر پی یکی از بهترین روش های برای ترمیم پوست و رشد مو می باشد. برای انجام این عمل با بهترین کیفیت و بهترین قیمت همین حالا با فیبوکلینیک تماس بگیرید. پس از عمل حتماً به توصیه های پزشک خود توجه کنید‌ تا بهترین نتیجه را از عمل دریافت کنید. فیبوکلینیک همراه زیبایی شماست.