لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدن امروز یکی از خدمات زیبایی محبوب است که امروزه تقاضای بسیار زیادی دارد. با لیزر موهای زائد شما دیگر نیازی به اپلاسیون، تیغ، موبر، دستگاه های اپیلدی و….. ندارید و موهای زائد بدنتان به‌ طور چشمگیری کاهش پیدا می کنند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را نحوه‌ی انجام لیزر و‌ مزایای آن آشنا کنیم، بنابراین در فیبو کلینیک همراه ما باشید.

آشنایی با نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

نور لیزر دارای طول موج است و می تواند به اشیا تیره رنگ حرارت ارسال کند. با رسیدن حرارت به موهای تیره، مو ها و فولیکول ها می سوزند و از بین می روند. جالب است بدانید که تمام موهای بدن ما دارای یک چرخه هستند، که این چرخه دو مرحله ی رشد و استراحت دارد.
چرخه رشد و استراحت، موهای بدن در یک زمان مشخص شروع نمی شوند به همین دلیل زمانی که تعدادی از موها در مرحله ی استراحت هستند، مو های دیگر در مرحله رشد قرار می گیرند. اشعه لیزر زمانی حداکثر تاثیر خود را روی فولیکول می گذارد، که مو‌ ها در مرحله رشد باشند. اگر مو و فولیکول در مرحله استراحت قرار بگیرند، اشعه لیزر تاثیر زیادی بر آنها ندارد. به همین علت جلسه های لیزر موهای زائد متعدد هستند و تاریخ آنها باید یکسان باشد. در هر جلسه لیزر، تعدادی از موهای زائد از بین می روند و پس از تکرار جلسات تمام موهای زائد می سوزند و نابود می شوند.

مشاوره کاشت ابرو

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

انواع مختلفی از دستگاه های لیزر وجود دارند که ویژگی و کاربرد هر یک از آنها، متفاوت است. دستگاه های: الکساندرایت، ان دیاگ ، دایود و…. انواعی از دستگاه های لیزر موهای زائد هستند. قبل از انجام لیزر پزشک موهای زائد شما را بررسی می کند و با توجه ضخامت، رنگ پوست، رنگ مو و…. دستگاه مناسب برای مو های شما را معرفی می‌کند.
قبل از شروع جلسات لیزر، متخصص یکبار دستگاه را روی پوست شما امتحان می کند تا از وضعیت پوست شما مطلع شود. پوست بعضی از افراد به لیزر حساسیت دارد و در این مرحله اگر بدن شما مشکلی با لیزر داشته باشد با خبر می شوید. دستگاه الکساندرایت محبوب ترین دستگاه لیزر موهای زائد در ایران است‌.
این دستگاه برای انواع پوست، موهای ضخیم و‌ نازک، پوست های تیره و روشن مناسب است. به همین دلیل با پوست اکثر ایرانی ها سازگار است و می تواند به خوبی موهای زائد را از بین ببرد. دستگاه های لیزر موهای زائد می توانند هفتاد تا نود درصد، موهای زائد را از بین ببرند. از لحاظ علمی از بین رفتن صد در صدی موهای زائد، توسط لیزر در یک جلسه غیر ممکن می باشد.
لیزر موهای زائد بین هشت تا ده جلسه معمولاً انجام می شود‌. فاصله بین این جلسات بین یک تا دوماه است و یک جلسه بعد از 6 ماه از آخرین جلسه. شما می توانید بعد از جلسه سوم، تاثیرات لیزر را مشاهده کنید.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های لیزر موهای زائد

نکات مهمی قبل و بعد از انجام لیزر وجود دارد، که رعایت کردن آنها باعث‌ می شود بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد را دریافت کنید.‌ این مراقبت ها شامل موارد زیر است، که حتماً آنها را باید رعایت کنید.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

یکی از مهمترین نکات برای قبل از لیزر موهای زائد، شیو کردن موهای زائد قبل از جلسه است. قبل از جلسه لیزر شما باید موهای زائد را به طور کامل شیو کنید. باید عینک محافظ را تهیه کنید و در طول جلسات لیزر از آن‌ استفاده کنید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

پس از لیزر موهای بدن ممکن است کمی درد را حس کنید، که برای کاهش این درد می توانید از ژل های مخصوص که متخصص به شما معرفی می کند، استفاده کنید.اگر هنگام انجام لیزر اذیت شدید حتماً آن را به اپراتور در میان بگذارید، تا تنظیمات دستگاه را تغییر دهد. پس از انجام لیزر تا سه روز استخر و سونا ممنون می باشد و باید از آنها دوری کنید.
حداقل تایم هفته پس از لیزر در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید. پس از انجام لیزر پوست کمی قرمز می شود و ممکن است قرمزی آن تا چندین ساعت پس از لیزر باقی بماند. برای از بین بردن قرمز پوست در این مواقع، می توانید از پماد زینک اکسید یا کرم های ترمیم کننده، طبق توصیه متخصص استفاده کنید.

لیزر موهای زائد برای مردان

لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب است؟

انجام لیزر هیچ محدودیتی ندارد و تمام زنان و مردان می توانند از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند. به طور کلی هر چه موهای زائد تیره تر باشد، تاثیر لیزر بر روی آن بیشتر است. کسانی که بالای دوازده سال هستند، می توانند از این روش برای کاهش موهای زائد استفاده کنند.

قیمت لیزر موهای زائد بدن

قیمت و هزینه لیزر موهای زائد به عوامل زیادی مانند: نوع پوست، رنگ مو، ضخامت مو، تراکم مو، نوع دستگاه، قسمت های مورد نظر برای لیزر و…… بستگی دارد.

هزینه لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد

از بین بیردن مو های زائد با لیزر عوارض جانبی ندارد‌.‌ در صورتی که استفاده از مواد موبر، انواع تیغ، کرم های موبر و…. می تواند عوارض جانبی زیادی را به همراه داشته باشند. با انجام لیزر می توان در طی چندین جلسه موهای زائد بدن را لز بین برد و رشد آنها را قطع کرد. این روش بسیار آسان است و هیچ گونه درد و عوارضی به همراه ندارد.
پس از انجام لیزر می توانید به راحتی به فعالیت های روزمره تان ادامه دهید و نتایج آن را به سرعت مشاهده کنید‌. با استفاده از این روش می تواند حساس ترین قسمت های بدن خود را بدون هیچ گونه عوارض و آسیبی لیزر کنید. این روش توسط سازمان FDA تایید شده است و انجام دادن آن هیچ خطری ندارد‌.

بهترین کلینیک برای لیزر بدن

همانطور که گفتیم لیزر موهای زائد مزایای بسیار زیادی دارد. برای انجام لیزر حتماً به کلینیک های معتبر مراجعه کنید و اگر مشکلات پوستی دارید، حتماً آن را با پزشک خود در میان بگذارید. کلینیک فیبو با در اختیار داشتن بهترین دستگاه ها و متخصصین لیزر، تجربه ای دوست داشتنی برای شما میسازد. کلینیک فیبو با سال های تجربه و نمونه های بسیار زیاد در انجام لیزر بدن و حذف موهای زائد، یکی از معتبرترین مراکز تهران در این زمینه می باشد. جهت مشاوره و گرفتن وقت با مشاوران ما تماس بگیرید.